موانع سازماني استقرار سيستم‌هاي اطلاعاتي مديريت- پايان نامه ارشد مديريت
نوشته شده توسط : مدیر

موانع سازماني استقرار سيستم‌هاي اطلاعاتي مديريت- پايان نامه ارشد مديريت

 جزییات پایان نامه و دانلود متن کامل در سایت elmyar.net 

آموزش کامل پایان نامه نویسی مخصوص مقطع کارشناسی ارشد

دانلود متن کامل پایان نامه و سمینار کارشناسی ارشد - همه رشته ها - رشته مدیریت حسابداری حقوق اقتصاد روانشناسی برق عمران صنایع کامپیوتر مواد شیمی پلیمرwww.jahandoc.com
دانلود متن کامل پایان نامه - همه رشته ها -

دانلود پایان نامه های فارسی از دانشگاه های آزاد و سراسری - نمونه پایان نامه - دانلود متن کامل با فرمت ورد


 دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 بررسي موانع سازماني استقرار سيستم‌هاي اطلاعاتي مديريت

قسمتی از متن پایان نامه :

مقدمه :

هنگامي كه انسان موفق شد ماشين را به مثابه منبع كار فيزيكي، جايگزين نيروي كار كند، بخشي از كار به ماشين و بخشي ديگر به انسان واگذار گرديد. بدين ترتيب، كار به اجزاي ريز تر تشكيل دهنده خود تقسيم شد .بنابراين، با قرار گرفتن محصول در خط توليد، ضمن افزايش بهره وري، جنبه هاي غير انساني (جانشيني) كار نيز فزوني يافت.

با جنگ جهاني دوم عصر سيستم ها نيز آغاز شد .علي رغم تشكيل شدن سيستم از اجزاي بهم وابسته و پيوسته،آن را بايد به منزله يك كل غير قابل تقسيم به اجزاي خود در نظر گرفت.

عصر سيستم ها، انقلاب فرا صنعتي را به ارمغان آورد . اين انقلاب مبتني بر استفاده از ماشينهاي محاسبي است كه ضمن مشاهده، به توليد، پردازش منطقي و انتقال اطلاعات مي پردازند.با انقلاب صنعتي و ظهور ماشينهاي پردازش و انتقال اطلاعات، امكان ماشيني كردن برخي از فعاليتهاي ذهني نيز فراهم شد.

در حدود اواسط قرن بيستم (دهه 1950) كشورهاي صنعتي به مرحله جديدي پاي نهادند كه طي آن به جوامعي خدمتگرا تبديل شدند. در اين دوره جاذبه استخدام بيشتر مبتني بر ارائه خدمات بود.ولي اكنون اين كشورها در عصر اطلاعات به سر مي‌برند يعني عصري كه در آن حاكميت به كامپيوتر، تكنولوژي ارتباطات و متخصصان و افراد بسيار ماهر تعلق دارد و به جاي تلاش فيزيكي بر لزوم استفاده از قدرت فكر تاكيد مي‌شود.

در عصر صنعتي «سرمايه» منبع استراتژيك به شمار مي آمد، در حالي كه در عصر اطلاعات، دانش منبع استراتژيك است (رضائيان، 1376، 1-6).

ايالات متحده آمريكا از سال 1950 از جهان صنعتي با حفظ برتريت صنعتي به عصر اطلاعات گام نهاد. با افزايش درجه اهميت فعاليت كاركنان و متخصصين در دنياي اطلاعات و ارجعيت و اهميت آن نسبت به فعاليت هاي صنعتي نياز اين گروه از كاركنان در بخشهاي سه گانه  خدمات، كشاورزي، صنعت و هنر بيشتر احساس شده است.

   جوامع پيشرفته نيز در حال حركت براي تكنولوژي اطلاعات هستند حركتي كه داراي نرخ شتاب بسيار بالايي است. هنگامي كه حجم و سرعت اطلاعات در اختيار مديران افزايش مي يابد، پردازش اطلاعات بايستي بطور فزاينده و با استفاده از سيستم هاي اطلاعاتي مديريت صورت گيرد (مومني،1372، 20-21).

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

هدف تحقيق

اهداف اصلی:

اهداف اصلی از اجرای این تحقیقات شناسایی وپی بردن به عوامل سازمانی موثربازدارنده که موجب می شود تا سیسستم های اطلاعاتی مدیریت به صورت درست استقرار نیابند :

  • کسب اگاهی از ارتباط موثربین عوامل تکنولوژی ورویه ها وروش های موجودورفع موانعی که باعث عدم استقرار صحیح MIS می شود
  • بررسی سطح دانش واطلاعات مدیران از اصول بکار گیری صحیح MIS ودر صورت احساس نیاز اقدام به برگزاری واجرای دوره اموزشی ضمن خدمت بصورت کارگاهی وبالا بردن سطح دانش کارکنان ومدیران  وترغیب به مشارکت در بکارگیری سیستم MIS در شرکت وپشتیبانی از تصمیم گیری آنان به عنوان عوامل مهم کلیدی در نحوه استقرار سیستمها .

اهداف فرعی :

  • افزایش عملکرد و کارایی و صرفه جویی در نیروی انسانی وپیشگیری از هدر رفتن اوقات کاری کارکنان.
  • مدیریت بهینه نیروی انسانی ومدیریت زمان وکسب اطلاعات جدید با توجه به تغییرات ساختار سازمانها و پیشرفت تکنولوژی در امور ارتباطات جهانی.
  • استفاده از اطلاعات مکانیزه شده وپردازش اطلاعات دریافت شده ازدرون وبرون سازمان وهمگرا سازی با اهداف اصلی ، حل تنگناهای موجود وکاهش هزینه ها.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 فروردين 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: