تاثیر موانع سازماني استقرار سيستم‌هاي اطلاعاتي مديريت-دانلود پايان نامه مديريت
نوشته شده توسط : مدیر

تاثیر موانع سازماني استقرار سيستم‌هاي اطلاعاتي مديريت-دانلود پايان نامه مديريت

 جزییات پایان نامه و دانلود متن کامل در سایت elmyar.net 

آموزش کامل پایان نامه نویسی مخصوص مقطع کارشناسی ارشد

دانلود متن کامل پایان نامه و سمینار کارشناسی ارشد - همه رشته ها - رشته مدیریت حسابداری حقوق اقتصاد روانشناسی برق عمران صنایع کامپیوتر مواد شیمی پلیمرwww.jahandoc.com
دانلود متن کامل پایان نامه - همه رشته ها -

دانلود پایان نامه های فارسی از دانشگاه های آزاد و سراسری - نمونه پایان نامه - دانلود متن کامل با فرمت ورد


 دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 بررسي موانع سازماني استقرار سيستم‌هاي اطلاعاتي مديريت

قسمتی از متن پایان نامه :

بيان مسئله

امروزه در هر سازماني دستيابي به اهداف با حداكثر كارائي و اثر بخشي، مهمترين رسالت سازماني است. براي رسيدن به اين مقصود مي بايست تمامي فعاليتهاي يك سازمان طبق برنامه خاصي انجام گيرد و بايد يك ديدگاه وسيع از كليه مشكلات مقابل آن تهيه گرديده و راههايي براي رفع آن ارائه گردد.

اطلاعات به عنوان اصلي ترين عامل در اين روند داراي ارزش ويژه اي است و هرچه حجم و پيچيدگي عمليات وسيع‌تر مي شود، اطلاعات اهميت بيشتري مي يابد.

به هر ميزاني كه گستره عمليات وسيعتر و پراكنده تر مي گردد اداره نمودن اطلاعات بدون داشتن يك سيستم منطقي غير قابل اجراء مي باشد. سيستمي كه بتواند اين مسائل را پشتيباني نموده و پس از كسب اطلاعات، مدير را در تصميم گيريهايش راهنمايي نمايد سيستم اطلاعات مديريت مي باشد . اين سيستم يكي از معتبرترين سيستم هاست كه استفاده از آن روز به روز افزايش يافته و هر سازماني بر اساس ساختار دروني خود اين سيستم را طراحي مي نمايد. اما مسئله به اينجا ختم نمي گردد بلكه تنها طراحي و تنظيم سيستم بخشي از كار بوده و قسمت ديگر آن استقرار و اجراي آن مي باشد. در كشور ايران بدليل عدم اسقرار صحیح سيستمهای اطلاعاتی مدیریت گردونه توليد و اقتصاد دچار كاستي مي گردد.

دلايل متعددي را مي توان براي اين امر بيان نمود بايد اذعان داشت كه مديران سازمانهاي دولتي كشور در راستاي بكار گيري سيستم اطلاعاتي مديريت با موانع متعدد مواجه بوده و هستند از مهمترین عوامل یاد شده می توان به فقدان دانش کاربران، فقدان فرآیندها و رویه های لازم، نبودن آموزش وتخصص کاربران، فقدان زیر ساختها و ناآگاهی مدیران از اصول MIS و . . .

ورود سيستم هاي اطلاعاتي مديريت در سازمان هميشه با موفقيت و در جهت اهداف ياد شده نبوده است.هزينه هاي ناشي از تاخير در ساختار سيستم هاي اطلاعاتي، نارضايتي كاربران از سيستم و ساير مسائل مطروحه در چگونگي جذب سيستم اطلاعات مبتني بر كامپيوتر، عارضه هايي از وجود مشكل در استقرار سيستم بوده است )ترک زاده،1368،115-116 ).

نتيجه مطالعات انجام شده از سوي محققين و همچنين گزارشات و تجارب متخصصين بيانگر آن است كه ممكن است سيستم هاي اطلاعات مديريت در سازمان با دقت طراحي شود ولي در بكار گيري و هماهنگ شدن با رويه هاي سازمان دچار مشكل گردد و از سوي ديگر سيستم نه چندان دقيقي در سازمان ديگر بدون مشكل اجراء گردد.

شناسايي موانع، مشخص نمودن جزئيات، يافتن راههايي جهت كاهش و رفع آنها مواردي است كه استقرار هر چه صحيح تر سيستم اطلاعات مديريت را تسهيل مي نمايد.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

هدف تحقيق

اهداف اصلی:

اهداف اصلی از اجرای این تحقیقات شناسایی وپی بردن به عوامل سازمانی موثربازدارنده که موجب می شود تا سیسستم های اطلاعاتی مدیریت به صورت درست استقرار نیابند :

  • کسب اگاهی از ارتباط موثربین عوامل تکنولوژی ورویه ها وروش های موجودورفع موانعی که باعث عدم استقرار صحیح MIS می شود
  • بررسی سطح دانش واطلاعات مدیران از اصول بکار گیری صحیح MIS ودر صورت احساس نیاز اقدام به برگزاری واجرای دوره اموزشی ضمن خدمت بصورت کارگاهی وبالا بردن سطح دانش کارکنان ومدیران  وترغیب به مشارکت در بکارگیری سیستم MIS در شرکت وپشتیبانی از تصمیم گیری آنان به عنوان عوامل مهم کلیدی در نحوه استقرار سیستمها .

اهداف فرعی :

  • افزایش عملکرد و کارایی و صرفه جویی در نیروی انسانی وپیشگیری از هدر رفتن اوقات کاری کارکنان.
  • مدیریت بهینه نیروی انسانی ومدیریت زمان وکسب اطلاعات جدید با توجه به تغییرات ساختار سازمانها و پیشرفت تکنولوژی در امور ارتباطات جهانی.
  • استفاده از اطلاعات مکانیزه شده وپردازش اطلاعات دریافت شده ازدرون وبرون سازمان وهمگرا سازی با اهداف اصلی ، حل تنگناهای موجود وکاهش هزینه ها.



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 فروردين 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: