بررسی مطالعه تطبيقي فرهنگ سازماني در شرکتهاي خصوصي و دولتي-پايان نامه ارشد مديريت
نوشته شده توسط : مدیر

بررسی مطالعه تطبيقي فرهنگ سازماني در شرکتهاي خصوصي و دولتي-پايان نامه ارشد مديريت

 جزییات پایان نامه و دانلود متن کامل در سایت elmyar.net 

آموزش کامل پایان نامه نویسی مخصوص مقطع کارشناسی ارشد

دانلود متن کامل پایان نامه و سمینار کارشناسی ارشد - همه رشته ها - رشته مدیریت حسابداری حقوق اقتصاد روانشناسی برق عمران صنایع کامپیوتر مواد شیمی پلیمرwww.jahandoc.com
دانلود متن کامل پایان نامه - همه رشته ها -

دانلود پایان نامه های فارسی از دانشگاه های آزاد و سراسری - نمونه پایان نامه - دانلود متن کامل با فرمت ورد


 دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 بررسي و مطالعه تطبيقي فرهنگ سازماني در شرکتهاي خصوصي و دولتي

قسمتی از متن پایان نامه :

2 بیان مسئله تحقیق :

فرهنگ سازماني سيستمي از استنباط يا نظام معنايي مشتركي است كه اعضاي يك سازمان واجد آن هستند. بگونهاي كه اين ويژگي موجب تفكيك دو سازمان از يكديگر مي شود به عبارت ديگر فرهنگ سازماني مجموعه اي از ارزشها و غالب هاي مفروض است كه افراد سازمان را در درك اعمال قابل قبول و غيرقابل قبول كمك مي كند.

هر سازماني فرهنگ خاص خويش را دارد اين فرهنگ قوانين و آئين نامه هاي ديرپاي نانوشته را شامل ميشود؛ زبان خاصي است كه برقراري ارتباط ميان اعضاء را تسهيل ميكند، معيارهاي مشترك مربوطي است در خصوص جنبه هاي خطير كاري كه بايد صورت بگيرد، همچنين درك مشترك و نظام معنائي مشتركي است كه اعضاي يك سازمان بدان قائلند و آن سازمان را از سازمانهاي ديگر متمايز ميسازد، اين نظام معنائي مشترك عبارتست از ويژگي هاي مهمي كه سازمان بدان ارزش مي نهد و ما را در فهم فرهنگ سازماني كمك مينمايد تا بدانيم كاركنان شرکتهای مورد مطالعه  اين ويژگي ها را چگونه درك مي كنند نه اينكه آنها را دوست دارند يا خير؟ در ضمن مسئله اصلی این است که چه تفاوتهایی در این ادراکات در شرکتهای با مالکیت متفاوت وجود دارد. پوشیده نیست که عوامل بسیاری بر فرهنگ یک سازمان تاثیر دارد. مطالعه و مقایسه فرهنگ سازمانی در شرکتهای خصوصی و دولتی می تواند گام مهمی در جهت شناخت شباهتها و تفاوتهای فرهنگ سازمانی در این شرکتها و تلاش جهت یافتن ریشه های آن و ارتقائ فرهنگ این شرکتها گردد.

1-3 ضرورت و اهميت تحقیق :

كسي كه براي چند سازمان كار كرده باشد به خوبي ميداند كه هر سازماني بي همتاست، حتي سازمانهائي كه از لحاظ نوع خدمات يا توليدات شباهت دارند هر يك بي همتا هستند، يك دليل واضح آن است كه سازمانهاي مختلف از افراد مختلفي تشكيل ميشوند كه اين افراد از بسياري جهات بي همتا هستند و تعجب آور نيست كه اين بي همتائي در خود سازمانها نيز بازتاب پيدا كند؛ از سوي ديگر در هر سازماني منش كاركنان تغيير مي كند، اعضاء پير مي شوند و سازمان را ترك ميكنند و افراد جديد جاي آنها را مي گيرند، با اين وجود عليرغم اين تغييرات خود سازما نها تغييرات شان كند است، عضو جديد تغيير مي كند نه سازمان، پس سازمانها هستي خاص خود را دارند، بي همتا و جدا از افرادي كه آن را تشكيل مي دهند اين پايداري سازماني را چگونه و با چه مي توان توضيح داد؟ در پاسخ بايد گفت: تآثير فرهنگ سازماني.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف و کاربرد های تحقیق :

بطور کلی هدف از این تحقیق مطالعه تطبیقی در مورد فرهنگ سازمانی در شرکتهای با مالکیت دولتی و خصوصی میباشد.

1-4-1 اهداف اصلی :

شناخت وضعيت فرهنگ سازماني در شركت هاي ذكر شده

مقایسه فرهنگ سازمانی در این شرکتها

1-4-2 اهداف جزئی :

ارائه راه حل به مدیران شرکتها جهت ارتقائ فرهنگ سازمانی




:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 فروردين 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: