پایان نامه رشته روانشناسی:مدیریت استرس به شیوه‌ی شناختی رفتاری

 جزییات پایان نامه و دانلود متن کامل در سایت elmyar.net 

آموزش کامل پایان نامه نویسی مخصوص مقطع کارشناسی ارشد

دانلود متن کامل پایان نامه - همه رشته ها -

دانلود پایان نامه های فارسی از دانشگاه های آزاد و سراسری - نمونه پایان نامه - دانلود متن کامل با فرمت ورد


دانلود متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه :بررسی اثربخشی آموزش گروهی مدیریت استرس به شیوه‌ی شناختی رفتاری 

تعریف تاب آوری

گستردگی مفهوم تاب آوری، ارایه‌ی تعریفی روشن از آن را دشوار نموده است (گوردون و ساگزا[1] 1994؛ به نقل از کامپفر[2]، 2002) چنان که اصطلاح تاب آوری به صورت‌های مختلف و متنوعی تعریف شده است؛ نظیر: کیفیات ارتجاعی (هریمن[3]، 2001) ؛ توانایی سازگاری موفقیت آمیز در مقابل محیط در حال تغییر (داروین[4]، 1989؛ سیچتی و بکر [5]، 2002) و سر سختی در مقابل آسیب پذیری (کوباسا، مدری و زولا[6]، 1983؛ فلورین، میکولینسر و يابمن[7]، 1995؛ بروکز[8]، 2004).  با وجود تعاریف متعدد در مورد تاب آوری وجه اشتراک همه‌ی این توضیحات عبارت از: توانایی بازگشت به حالت اولیه و سازگاری موفقیت آمیز علی رغم استرس زاید و شرایط ناگوار (گارمزی و ماستن، 1991، والر[9]، 2001).

گارمزی و ماستن[10] (1991) نیز تاب آوری را یک فرآیند، توانایی یا پیامد سازگاری موفقیت آمیز علی رغم شرایط تهدید کننده تعریف نموده‌اند.

در مجموع تاب آوری مفهومی‌روان شناختی است که توضیح می‌دهد چگونه افراد با موقعیت‌های غیر منتظره کنار می آیند.  تاب آوری به معنای سرسختی در مقابل استرس، توانایی برگشت به حالت عادی و زنده ماندن و تلاش کردن درشرایط ناگوار است (دوو[11]، 2004).

[1] – Sagza

[2] – Kamfer

[3] – Harriman

[4] – Darwin

[5] – Cisshstti & Beker

[6] – Kobasa, Meddi & Zola

[7] – Florian, Mikulincer & Yaubman

[8] – Brooks

[9] – Waller

[10] – Masten

[11] – Doo

سوالات یا اهداف پایان نامه :

نتایج تحقیق از لحاظ کاربردی اهمیت زیادی برخورداراست و می‌تواند مورد توجه پزشکان، متخصصین  غدد و متابولیسم، پرستاران، روانپزشکان، بیماران، خانواده‌ها و مسئولان بهداشتی، واقع گردد.   لذا در پژوهش حاضر سعی بر آن است که، اطلاعات دقیق و عینی و قابل استفاده در جهت شناخت و بررسی اثر بخشی آموزش گروهی مدیریت استرس به شیوهء CBT بر تاب‌آوری، کانون کنترل سلامت، سلامت عمومی و هموگلوبین گلوکوزیته خون در بیماران مبتلا به دیابت را در دسترس پزشکان، پرستاران، روانپزشکان، بیماران، خانواده‌ها و مسئولان بهداشتی قرار دهد.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : بررسی اثربخشی آموزش گروهی مدیریت استرس به شیوه‌ی شناختی رفتاری