پايان نامه مديريت:نقش زنان روستايي در اقتصاد خانوارهاي شهرستان فومن
نوشته شده توسط : مدیر

پايان نامه مديريت:نقش زنان روستايي در اقتصاد خانوارهاي شهرستان فومن

 جزییات پایان نامه و دانلود متن کامل در سایت elmyar.net 

آموزش کامل پایان نامه نویسی مخصوص مقطع کارشناسی ارشد

دانلود متن کامل پایان نامه و سمینار کارشناسی ارشد - همه رشته ها - رشته مدیریت حسابداری حقوق اقتصاد روانشناسی برق عمران صنایع کامپیوتر مواد شیمی پلیمرwww.jahandoc.com
دانلود متن کامل پایان نامه - همه رشته ها -

دانلود پایان نامه های فارسی از دانشگاه های آزاد و سراسری - نمونه پایان نامه - دانلود متن کامل با فرمت ورد


 دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 نقش زنان روستايي در اقتصاد خانوارهاي شهرستان فومن

قسمتی از متن پایان نامه :

2 خانوار روستایی

اصطلاح خانوار روستایی در تعریف اقتصاد روستایی به کلیه ساکنان ده اطلاق می شود و صرفا مقصود خانوارهایی است که در ده ساکن می باشند. اعم از زارعان و خوش نشینان(حسینی ابری,1380, ص217).

 

2-3 اشتغال زنان روستایی

1-2-3- تاریخچه اشتغال زنان

زن از زمانهای قدیم تا به امروز غیر از خانه داری در امور مختلف کشاورزی، گله داری ، صنایع دستی و حتی امور نظامی دوشادوش مردان مشغول به فعالیت بوده است و در ازای فعالیتهای تولیدی کار، ‌مزدی دریافت نکرده است. با وقوع انقلاب صنعتی در اروپای غربی و تبدیل کارگاههای خانگی به کارخانه ها و تبدیل نیروی انسانی به نیروی ماشین  تحولات اساسی در شکل و مفهوم کار به وجود آمد و فعالیت اقتصادی زن در مقابل مرد از خانه به کارخانه کشیده شد. از آن به بعد زنان با تحصیل علوم در سطح بالاتر علاوه بر فعالیتهای تولیدی در سایر زمینه ها و در پستهای گوناگون مشغول به کار شدند(بامداد،1375, ص93).

اشتغال زنان روستایی همواره یکی از مباحث مورد توجه در زمینه نقش زنان روستایی به عنوان مولد تولید در خدمت جامعه بوده است. بدیهی است حضور زنان در کنار مردان و کار آنان در انجام امور خانه و خانوداه بر کسی پوشیده نیست و به این ترتیب می توان گفت که تاریخ اشتغال زنان روستایی از آغاز زندگی اجتماعی انسان بر روی زمین بوده است. البته لازم به ذکر است که زنان در مقایسه با مردان در پستهای مدیریتی کمتری اشتغال دارند، نسبت به آنها کمتر دستمزد دریافت می کنند و فرصتهای ارتقاء شغلی آنان پایین است. مطالعات و تحقیقات حاکی از این است که اگر به زنان نیز مانند مردان فرصت لازم داده شود و از توانمندی و شایستگی آنها به نحو مناسب استفاده گردد، آنها نیز می توانند به موفقیتهایی همانند مردان دست یافته و امکان رشد فردی و اجتماعی پیدا نمایند(حسن زاده, 1380, ص189).

در اکثر خانوارهای کم درآمد، کار زنان تنها زاد و ولد (مسئولیتهایی در مورد زایمان و بچه بزرگ کردن) نبوده بلکه تضمین بقاء خانواده و به وجود آوردن کارگران (اطفال) و همچنین در بسیاری از مواقع کار تولیدی، به عنوان دومین روزی آورنده خانواده می باشد. در مناطق روستایی این کار تولیدی معمولا به شکل کارهای کشاورزی و در شهرها به طور غیر رسمی در کارگاهها و سازمانهای تولیدی و یا در منزل به صورت کارهای کنتراکی و یا خدمات رسانی به همسایگان می باشد. به علاوه زنان درگیر”مدیریت اجتماعات” در محل زندگی خود چه در روستا و چه در شهر نیز می باشند. با توجه به افزایش کمبودها و تدارکات دولتی در امر خانه سازی و خدمات اولیه ای مانند آب آشامیدنی و بهداشت این زنان هستند که نه تنها بیش از همه رنج می برند، بلکه آنان هستند که مجبورند مسئولیت تخصیص منابع محدود را به خدمات داده تا بقاء خانواده خود را تضمین نمایند( مجموعه مقالات همایش توانمندسازی زنان، ص69).

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف تحقیق

1- شناخت نقش زنان در اقتصاد شهرستان فومن

2- شناسایی رابطه بین میزان سواد زنان و فعالیتهای اقتصادی

3- شناسایی میزان سهم زنان روستایی در تولید

4- شناخت عوامل موثر بر فعالیت زنان در خانوارهای روستایی شهرستان فومن

5- تعیین سهم زنان روستایی فومن از درآمد خانوار




:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 فروردين 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: