دانلود رشته روانشناسی با عنوان :اثر بخشی آموزش خلاقیت برافزایش نگرش کار آفرینانه بیکاران شهر تهران

 جزییات پایان نامه و دانلود متن کامل در سایت elmyar.net 

آموزش کامل پایان نامه نویسی مخصوص مقطع کارشناسی ارشد

دانلود متن کامل پایان نامه - همه رشته ها -

دانلود پایان نامه های فارسی از دانشگاه های آزاد و سراسری - نمونه پایان نامه - دانلود متن کامل با فرمت ورد


دانلود متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه :

 اثر بخشی آموزش خلاقیت برافزایش نگرش کار آفرینانه بیکاران شهر تهران

تکه هایی از این پایان نامه :

خلاقيت و نوآوري :

داشتن ايده هاي خلاقانه چندان سخت نيست -كار مشكل ، به اجرا درآوردن يك ايده خلاق است . يك ايده زماني نوآوري محسوب مي شودكه الگو يا سرمشقي باشد كه براي اولين بار اقتباس و به كار برده مي شود تا به تحولي دائمي درزندگي افراد منجر شود . نوآوري مي توانديك شيء يك محصول جديد و يايك تكنولوژي جديد باشد . نوآوري ممكن است يك خدمت يا يك روش جديد براي انجام كاري باشد (احمدپور, 1383).

به عقیده آلبوت شت[1] (1987) نوآوری عملیات و مراحل مورد نیاز برای نتیجه گیری یک فکر بکر و واقعیت جدید است . خلاقیت پیدایی یک اندیشه نو است, در حالی که نوآوری عملی ساختن آن اندیشه و فکر است . به عبارت دیگر خلاقیت, اشاره به قدرت ایجاد اندیشه های نو دارد و نوآوری , به معنای کار برای ساختن آن افکار نو و تازه است (کیا , 1386).

نوآوري يعني ارائة محصول ، فرآيند و خدمات نوآورانه است اما خلاقيت نيرويي است كه دربطن نوآوري نهفته است . خلاقيت ارتباط بين تصور و انديشيدن ايده هاي نو وارائه ي محصول ، فرآيند و خدمات جديد است . نوآوري و خلاقيت از اجزاي لاينفك كارآفريني اند و به گفته ي دراكر ( 1985) وجود نوآوري  وكارآفريني به قدري ضروري است كه مي توان ادعا كرد كارآفريني بدون آن وجود ندارد و خلاقيت نيز بدون نوآوري نتيجه اي نخواهد داشت . اشخاصي كه از خلاقيت بالايي برخوردارند داراي ويژگيهاي زير مي باشند :

قدرت تصور و نوآوري ، تماس با رويا ، توانايي تغيير موضوع و كنجكاوي ، داشتن انديشه ي زياد ، قدرت درك شهودي ، استقبال از چالشهاي جديد و تمايل به بدعت و تغيير (احمد پور ، 1383 ).

نوآوری از شاخص های کلیدی در فرایند کارآفرینی به شمار می رود وجود نوآوری در کار آفرینی به قدری ضروری است که می توان ادعا نمود کارآفرینی بدون آن امکان پذیر نیست.

نوآوری تبدیل خلاقیت ایده نو ( به محصول ( کالا یا خدمت) و ارائه آن به بازار و دستیابی به سود است( کیا , 1386).

نوآوري يعني اينكه يك شركت يا يك فرد با استفاده از خلاقيت ، پول بسازد . فرآيند خلق يك چيز جديد به بدعت و نوآوري  معروف است .

يك چيز بديع و اصيل[2] چيز جديدي است . افكار و انديشه هاي تازه و بديع بسيار زيادي وجود دارد اما بعضي از آنها ممكن است داراي ارزش نباشند و در نتيجه ، خلاق و ابتكاري به حساب نيايند ، خلق[3] چيزي است بديع و اصيل كه داراي ارزش است .

نوآوري [4] فرآيند خلق چيزي جديد است كه ارزش قابل توجهي براي فرد ،گروه ، سازمان ، صنعت يا جامعه دارد ، بنابر اين ، نوآوري عبارت از خلقتي است كه داراي ارزش قابل توجه است (هيگنيز[5] ،  ترجمه: احمد پور ، 1384 ).

1albercht

  1. Ornginal
  2. Creativity
  3. Innovation

5 – Higgins James. M

فرضيه هاي پژوهش :

فرضيه اصلي: آموزش خلاقيت بر افزایش نگرش كارآفرينانه بيكاران مؤثر است .

فرضيه های فرعي:

 1) آموزش خلاقيت بر افزایش رفتار كارآفرينانه مؤثر است.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان :اثر بخشی آموزش خلاقیت برافزایش نگرش کار آفرینانه بیکاران شهر تهران با فرمت ورد