پایان نامه روانشناسی با موضوع:اثر بخشی آموزش خلاقیت برافزایش نگرش کار آفرینانه بیکاران شهر تهران

 جزییات پایان نامه و دانلود متن کامل در سایت elmyar.net 

آموزش کامل پایان نامه نویسی مخصوص مقطع کارشناسی ارشد

دانلود متن کامل پایان نامه - همه رشته ها -

دانلود پایان نامه های فارسی از دانشگاه های آزاد و سراسری - نمونه پایان نامه - دانلود متن کامل با فرمت ورد


دانلود متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه :

 اثر بخشی آموزش خلاقیت برافزایش نگرش کار آفرینانه بیکاران شهر تهران

تکه هایی از این پایان نامه :

مكتب عصب شناسي :

نظريه عصب شناسي را شايد بتوان يكي از جديدترين ديدگاهها دانست . در اين ديدگاه رابطه خلاقيت با مغز و امواج مغزي مورد بررسي قرار مي گيرد . پژوهشهاي زيادي راجع به نقش نيمكره هاي مغز و زمينه هاي فكري انجام گرفته است . تحقيقاتي كه وظيفه مغزچپ و راست راجستجو مي كنند ، دو فرآيند فكري را مشخص كرده اند :

نيمكره چپ با اطلاعات شفاهي سروكار دارد و تفكر انتقادي راتنظيم مي كند و مسؤول خواندن رمزها ، زمان و رياضي به شيوة منطقي ، تحليل و متوالي است ، درحاليكه نيمكره راست با اطلاعات تصويري و شنوايي سروكار دارد و مسائل و عقايد قديمي را به شيوة جديد دوبارة تنظيم ميكند . مغز راست با استعاره ها ، شكلها ، شهود و تحليلها عمل مي كند (حسینی , 1381).

افرادخلاق هر دو فرآيند فكري را با يكديگر تركيب مي كنند ؛ زيرا درخلاقيت ها به هر دو جنبة فكري نياز است . هرچند برخي از محققان معتقدند درتفكر خلاق ، نيمكره راست نقش اصلي را دارد و ادغام وظايف دو نيمكره لزومي ندارد و حتي مي تواند اثر منفي داشته باشد . زيرا تفكرخلاق و منطقي نمي تواند به طور همزمان ، دربالاترين سطح خودعمل كنند ، بنابراين خلاقيت با توجه به تقويت نيمكره راست مغز شكوفا مي شود (حسینی ,1381).

آخرين مطالعات « ندهرمن[1] » نشان مي دهد كه فعاليتهاي مغزدرچهار ناحية آن متفاوت است و افراد مختلف گرايشهاي متفاوتي دارند ، كه درارتباط با فعاليتهاي هر يك ازنو احي چهارگانه مغز است (صمدآقایی ,1383).

مكتب روان سنجي : اين مكتب به خلاقيت از زاويه آزمون ها مي نگرد و تلاش مي كند با مقياس هاي كمي خلاقيت را در افراد اندازه گيري كند . بنابر اين خلاقيت برحسب چگونگي عملكرد روي مواد يك دست بيان مي گردد . از پيشروان مهم اين مكتب گيلفورد است ، او خلاقيت را عبارت از تفكر واگرا مي داند ، تفكر واگرا يك جستجوي ذهني اي است كه به دنبال تمام راه حلهاي ممكن براي يك مسأله است و در مقابل تفكرهمگرايي قرار دارد كه به دنبال يك جواب صحيح براي مسأله مي گردد ، قرار دارد . هنگام حل مسأله فكر همگرا با دقت و در چارچوب معيني و بر اساس اطلاعات مقدماتي به بررسي و نتيجه گيري مي پردازد و راه حلي ارائه مي نمايد كه اصولاً جديد نيست و قبلاً آزمون شده و در صحت آن نمي توان ترديد كرد . اما تفكر واگرا راههاي تازه اي براي حل مسأله پيشنهاد مي كند . گيلفورد براي تفكر خلاق ، ويژگيهايي قائل است كه آزمونهاي خويش را براساس آن تنظيم مي كند . اكثر آزمونهاي خلاقيت براساس و براي اندازه گيري اين ويژگيها ساخته شده اند (حسینی, 1381).

و بالاخره:

روانسنجان می گویند: خلاقیت آن صفت روانی (ذهنی ) است که بتوان با ابزار خاصی آن را اندازه گیری کرد.

روان شناسان معتقدند که خلاقیت فرایندی شناختی است که شامل حل خلاقانه مسائل می شود.

در علم بیوگرافی(شرح حال نویسی) خلاقیت، را داستانی از زندگی قلمداد می کنند. تاریخچه موردی از خلاقیت افراد مورد سئوال که تحت مطالعه و تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند.

در علوم زیستی (زیست شناسی ) خلاقیت یک صفت قابل اندازه گیری است که بر تغییرات روانشناختی که در طی حل خلاقانه مسئله اتفاق می افتد دلالت دارد.

در علوم محاسباتی(رایانه ای) خلاقیت به عنوان کامپیوتری است که می تواند به صورت فرمول نوشته شده و قالب بندی شود.

در علم کلام (متون) خلاقیت به عنوان متنی است که مبتنی بر فرهنگ جامعه و تکامل پذیری است.

در علم فیزیک خلاقیت بصورت یک محیط فیزیکی محسوب می شود. ( سیگل 2000، ترجمه: عزیز زاده)

1.Ned  Herrman

فرضيه هاي پژوهش :

فرضيه اصلي: آموزش خلاقيت بر افزایش نگرش كارآفرينانه بيكاران مؤثر است .

فرضيه های فرعي:

 1) آموزش خلاقيت بر افزایش رفتار كارآفرينانه مؤثر است.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان :اثر بخشی آموزش خلاقیت برافزایش نگرش کار آفرینانه بیکاران شهر تهران با فرمت ورد